måndag 16 februari 2009

Redan trött på bokrean? Jag med.


I år orkar jag inte komma med konstruktiv kritik, jag kan bara konstatera att jag har tröttnat på bokrean. Förra årets inlägg Lägg ner bokrean! gäller fortfarande i stort, så läs det istället. Varför folk köper inbundna utgåvor av böcker som kom i pocket för länge länge LÄNGE sedan förstår jag fortfarande inte...

Sedan finns det faktiskt undantag, typ kokböcker. Själv är jag lite intresserad av Matbröd : ljust, mörkt, hårt, fint, grovt av Tulla Grünberger. Valet står mellan den och rea-bojkott. Finns det fler bojkottare därute?

5 kommentarer:

Paperback Lover sa...

Men på bokus kan man ju faktiskt hitta fina pocketar på både engelska och svenska på rean!
Fast jag håller självklart med dig till 100 %. Det är väl kanske inte boknördarnas rea som sätter igång den den 24 februari.

Anonym sa...

Skynda dig att köpa Brödboken! Den är nämligen slut hos förlaget nu så jag skulle rekommendera ett besök hos fysisk bokhandel för att säkra ett ex när det väl är dags.

Arina sa...

Jag har gått och väntat på ditt anti-bokreainlägg. Jag tycker inte det känns svårt att strunta i bokrean, men skulle jag stöta på en reabok som jag verkligen vill ha så köper jag.

Om jag kan få en inbunden bok för lägre pris än vad jag fått ge för pocketen om jag köpt den för länge LÄNGE sedan så blir jag bara glad. Jag föredrar inbundna böcker.

Mårten sa...

Boktoka> Lite insidertips hær, det uppskattas! Lægger en bestællnig på adlibir och hoppas på det bæsta! Orkar inte ner i en fysik affær i dessa tider!

Arina> Hehe! Du føredrar alltså inbundna? Det gør inte jag næmligen! Inbundna bøcker ær stora och klumpiga..

Johan A sa...

O ja. Det var flera år sedan jag orkade trängas på rean.