onsdag 18 februari 2009

Låt mig presentera Ola - medskribent!

Under mina år som bokbloggare har jag lyckats dra ett par slutsatser. En av dem är att nyckeln till att få riktigt många läsare är att posta inlägg ofta, typ Bokhora. I mitt fall är det inte möjligt att skriva fler inlägg än vad jag gör, vilket är en hämsko enligt denna tes. Jag därför lekt med tanken att försöka slå mig samman med andra bloggare jag tycker om, och på så vis försöka åstadkomma en bokbloggarnas Weird Science. Jag har dock ej tagit några steg i denna riktning, förrän idag.

Idag har jag den äran att presentera den förste gästrecensenten här på Pocketpocketpocket: Ola. Ola har tidigare figurerat som "O" i vissa inlägg här på bloggen (här) men nu har han alltså tagit sig samman och skrivit en bokrecension!

Kort om Ola: en trevlig skånepåg som i dagarna blivit doktorand i miljövetenskap, stort grattis till det! Läser gärna historiska noveller och populärhistoria, vilket är ett utmärkt komplement här eftersom jag inte gör det så ofta. Förhoppningsvis blir han en återkommande gästbloggare.

Uppdatering: Ola är numera skribent på bloggen!

Inga kommentarer: