måndag 25 februari 2008

Min radiodebut får vänta

I fredags, strax före jag gav mig av till tentan, fick jag ett mail från P4 Extra som ville att jag skulle vara med i radio och diskutera bokrean. Tydligen hade man bestämmt att rean var ett aktuellt ämne, varpå någon på redaktionen gav sig ut på nätet för att leta lämpliga intervjuoffer. Via google hittade vederbörande fram till mitt inlägg Lägg ner bokrean och fann det "mycket intressant" och "kul". Efter en del velande (jag har inga ambitioner att bli radiostjärna :-) hörde jag av mig och sa att jag var beredd att ställa upp, men vid det här laget hade iden redan skrotats. Kanske var det lika bra. Vad fan skulle jag ha sagt? "Bokrean är typ...ehh... dålig. Sortimentet är.. öhh.. för smalt, eller öhh, för brett menar jag, eller... ". Nåja, en rolig erfarenhet hade det varit i alla fall. I övrigt: det faktum att jag kontaktades visar på något jag fått mer än ett tecken på den senaste månaden. Bloggar läses faktiskt av mediafolk av olika slag, och om man vill (och har lite tur), kan man nog få ut en del av det (förutom det rena nöjet)

2 kommentarer:

Spectatia sa...

Vad kul att det uppmärksammades!

Jag fick också frågan om att vara med i ett program en gång (ett helt annat ämne) och känner igen hur mycket man hinner tänka på kort tid där medan man ska bestämma sig. :-D

Anonym sa...

Jag tror att du hade blivit den bästa radioprataren i kommunen ;)