lördag 8 mars 2008

Gud hatar Singstar - jag också

I natt fick jag en vision av helvetet. Helvetet är ett rum. Tre av rummets väggar är täckta av tjocka, fantastiska böcker. På den fjärde väggen ryms en öppen spis och mitt emot den står en läsfåtölj med perfekt belysning. Du väljer en bok och sätter dig tillrätta i fåtöljen. Du granskar omslaget, öppnar boken och ska precis läsa första raden...
...när en stor, skrålande folkmasssa stämmer upp i singstar slagerklassiker, i rummet intill. "Jaaag e fåååångadddd av en stoooormviiind" Den tondöva massan tystnar inte förrän du stänger prämen och stämmer upp varje gång du öppnar en bok - i all evighet.

Och nej, jag är inte religiös.

1 kommentar:

Olivia sa...

Det är nästan som den gången jag och pappa skulle handla på Obs! och de spelade dansbandsmusik medan folkmassorna slet åt sig billiga hårtorkar och fula skor. Pappa utbrast: "Har vi kommit till helvetet?"
Jag kunde bara nicka instämmande.