lördag 7 mars 2009

Junot Diaz levererar lite visdom


Jag tycker inte om att rida på gammelmedia, men ibland får man lätta på sina principer antar jag. DN har en mycket läsvärd intervju med Junot Diaz - den coolaste författaren jag inte läst. Den föreslår jag att ni läser. Måste hitta lite tid att läsa Diaz framöver, det är bara så. Fortsatt trevlig helg!

"Jag tycker inte att den här civilisationen är värd sitt pris. Den är inte värd att arbeta för. Jag sitter mycket hellre och röker gräs hela dagarna än jag arbetar nio till fem. Hela min släkt gör det, i kostym och slips, nio till fem, femtio veckor om året"

Uppdatering: Jag kom precis på att man kanske inte ska lägga upp sådana här citat om man råkar ha bloggen långt ner på sitt CV? Potentiella arbetsgivare kan ju få fel uppfattning?

Inga kommentarer: