Att bokbloggar är populära bland förlagens marknadsföringsavdelningar märks i inkorgen. Jag får en hel del nyhetsbrev som, tyvärr, ofta är rätt värdelösa. Eller rättare sagt; de är värdelösa för mig eftersom jag sällan passar den tilltänkta målgruppen (vilket i sig är intressant eftersom det pekar på att ovannämnda marknadsföringsavdelningar inte bryr sig om att läsa vad jag skriver om utan skjuter i blindo). Nedanstående mail känns t.ex. något missriktat:
"TESTA!
Hur kan DITT liv bli roligare?
Är du…
…lässugen?
…tonåring?
…tjej?
Har du…
…längtat efter skön chic lit i cool förpackning?
…cravings efter romantik och dramatik?
…ont om schysta böcker i din bokhylla?
Vill du…
…läsa någonting där du känner igen dig – på riktigt?
…ha ett stort antal grymt trevlig lästimmar framför dig?
RESULTAT:
Har du har kryssat för minst tre av påståendena ovan? Då är du är i desperat behov av Smooch!"
Kommentarer är överflödiga, men "Smooch"?! Vilket jävla namn.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Hihi det var ju roligt ju. Men vad är Smooch?
Och grattis - ettåring!
Skicka en kommentar