söndag 8 juni 2008

Sommarfrekvens

I torsdags gjorde jag terminens sista tenta och nu har jag äntligen sommarlov. Nåja, "lov" och "lov." Räkningar ska betalas och arbete utföras, men sommar är det i alla fall! Om vädret fortsätter vara så här fint (och det hoppas vi väl?) så antar jag att både ni och jag kommer att ägna fritiden åt annat än att sitta vid datorn och häcka. Jag misstänker därför att såväl antalet läsare som min inläggsfrekvens kommer att minska under sommarmånaderna. Jag kommer givetvis att fortsätta med inläggen, men räkna med siestatempo! Därför tycker jag att vi gör en deal: jag accepterar temporärt färre besök om ni kan leva med teporärt färre inlägg? Låter det fair?

Sen ska ni veta att jag av erfarenhet har lärt mig att sådana här inlägg påverkar antalet besökare negativt, MEN jag vill gärna vara juste mot mina läsare.

Dessutom är det ju EM! Jag är ett levande bevis på att det är fullt möjligt att tycka om både fotboll och litteratur; eller "fin"- och "fulkultur", om man så vill.


Den obligatoriska "här kommer jag sitta och läsa i sommar-bilden." Inte så fancy, men det duger. Boken är Lawrence Wrights Al-Qaida och vägen till 11 september.

Inga kommentarer: