söndag 1 juni 2008

Möt Dan Boeckner

Wolf Parade har nyligen släppt sin andra platta At Mount Zoomer som jag lyssnar mycket på just nu. Och om det inte var uppenbart redan på Apologies to the Queen Mary så är det nu plågsamt tydligt hur mycket Dan Boeckner äger Spencer Krug (de båda delar ansvaret för text och sång). Eftersom det ännu inte släppts någon video från Mount Zoomer får ni hålla tillgodo med förra plattans Modern World som är mycket sevärd. Även ni som inte gillar låten kan nog uppskatta hur den är gjord.



Modern world i'm not pleased to meet you
You just bring me down


Bonus:
Eftersom jag tycker så grymt mycket om herr Boeckners musik bjuder jag även på den här live-grejen från hans sidoprojekt Handsome Furs, som är väl så bra. Kvinnan som sitter mitt emot honom är hans fru. De träffades på en bar någonstans i Kanada där hon jobbade som servitris, och det är allmänt känt att Dan bildade Handsome Furs för att de båda skulle kunna resa runt och se världen tillsammans.



Uppdatering: Min bror upplyste mig precis om att At Mount Zoomer inte finns att köpa ännu. Efter detta avslöjande måste jag erkänna att ett av följande två påstående är sant: 1) Jag har naturligtvis inte lyssnat på At Mount Zoomer eftersom jag aldrig laddat ner musik från internet (nedladdning av musik skadar artisterna och musikindustrin) 2) Jag är en av de cirka 3 miljoner svenskar som laddar ner musik.

Jag utgår ifrån att samtliga läsare av denna blogg tillhör kategori ett, och det gäller även dig, din TJUV!

3 kommentarer:

Olivia sa...

Nej nej, du har helt fel, det är Krug som äger!

Mårten sa...

Jag tror inte jag kan komma på någon som är så överskattad som Krug, helt seriöst.

Olivia sa...

Det beror nog lite på vad man gillar. Jag är ju ett stort fan av både Sunset Rubdown och Frog Eyes, så jag tycker inte att han är överskattad.