tisdag 13 november 2007

Tre slutsatser

I fredags, dvs dagen efter jag upplyst er om att jag inte kunde uppdatera förrän tidigast måndag, sjönk antalet besökare till det lägsta på länge. Man kan dra tre slutsatser av detta. Den första är att det är puckat att säga sådant, om man jagar besöksstatistik vill säga. Den andra är att folk verkligen läser det jag skriver, vilket jag ibland tvivlar på. Den tredje slutsatsen är att det uppenbarligen finns rätt många som inte upptäckt fördelarna med RSS och som surfar ”old school”, dvs genom dagligen besöka sina favoritsidor för att läsa eventuella nyheter och uppdateringar. För er som är intresserade av RSS men inte vet hur kan gör, så finns det en enkel instruktionsvideo som förklarar fördelarna med RSS och ger exempel på hur du kan bära dig åt för att prenumerera på olika ”feeds”.

Till er som redan prenumererar på den här bloggen via RSS vill jag passa på att säga tack, eller nått. Det är oerhört roligt att ni tycker att min blogg är prenumerationsvärdig!

Uppdatering: Om syftet med inlägget var att få folk att upptäcka RSS så har jag misslyckats. Tanken var ju att jag skulle få fler RSS-läsare, inte färre! Haha, så kan det gå! Folk kanske inte läser, trots allt!

Inga kommentarer: