fredag 2 november 2007

Äntligen fredag!

Omröstningen om fredagsinläggets framtid pågår för fullt. I väntan på ett avgörande bjuder jag er på alternativet som har mest röster just nu: nämligen både och! Jag tycker för övrigt att det här med läsarundersökning är ett rätt trevligt grepp som jag ska försöka utnyttja mer i framtiden. Här är länkarna:

Sveriges bästa Tv-kritiker ALLA kategorier, Kjell Häglund, har utökat antalet skribenter på Wierd science med åtta personer! Jag är tyvärr lätt skeptisk. En av Wierd sciences starka sidor var att kvalitet alltid kom före kvantitet. Om 10 skribenter kan upprätthålla samma kvalitet återstår att se.

The Bittorrent Hydra

Douglas Coupland har en egen sida på youtube! Där hittar vi 10 stycken Gum Theif Videos, dvs klipp där Coupland läser utdrag ur sin nya bok, The Gum Theif, tillsammans med rätt sköna bilder.

Och så var det dags för fredagskoncerten. Den här veckan bjuder jag er på Black Lips, som i mitt tycke gjort en av årets absolut bästa plattor: Good Bad not Evil. Här är Cold hands:



Trevlig helg!

Inga kommentarer: