onsdag 3 oktober 2007

(Förra) Veckans antikvariatfynd

Det var länge sedan jag fyndade på antikvariat. Om det beror på att jag 1) sällan är i stan, 2) har så dåligt med pengar, eller 3) redan har en trave böcker jag ser fram emot att läsa låter jag vara osagt. Anyway, i måndags hade jag lite tid över så jag gick inom mitt favoritantikvariat här i stan (det mitt emot stadsbiblioteket för er som känner till Lund). Jag brukar ha ett par titlar jag spanar efter och igår hittade jag en av dem på första försöket! Det händer aldrig, eller jo, uppenbarligen, men mycket sällan i alla fall! Fyndet, 40 kr i fint skick, var Kiran Desai:s debutroman Kalabalik under guavaträden som kom ut på w&w 1999. Det ska bli mycket spännande att läsa den. Jag hittade också 15 kr (i sedlar!) i en pocketbok jag bläddrade i! Jag hade nästan glömt hur 5-kronorssedeln såg ut, minns ni vem som prydde framsidan?

Min recension av Desai:s andra roman "The inheritance of loss" hittar du här.

Inga kommentarer: