tisdag 26 maj 2009

Irriterad - inte förvånad

Fick ett mejl från ett förlag som ville "tipsa" om att en av deras författare numera bloggar. Förlaget ville att jag skulle "länka eller tipsa" er om detta. Det här gör mig irriterad av två skäl. För det första är det, självfallet, en deckarförfattare vi pratar om. Om PR-personen lagt 10 sekunder på att faktiskt läsa min blogg hade vederbörande insett att jag inte är intresserad av sådant skräp. För det andra irriterar jag mig på att bloggen uppfattas som bokförlagens förlängda arm - ett led i deras marknadsföringsmaskineri. Det vill jag inte vara! Till råga på eländet var han tvungen att skriva nått om pocketböcker, men där får jag väl skyllda mig själv eftersom det var jag som gav denna blogg dess miserabla och något missvisande namn.

2 kommentarer:

Creutz sa...

Courage!

Paperback Lover sa...

Jag fick nog samma mail och även om jag skriver om både pocketar och deckare så kände jag mig inte heller manad att "tipsa och länka". Lite för att det här var old news för mig. Den här "författaren" har bloggat förut, utan PR. Men det sker väl nån typ av drive nu när det släpps en ny bok.