fredag 29 maj 2009

Fredagskoncert med mera

Det är lite småsegt här för tillfället, men det har sina förklaringar. Jag har mycket just nu. Dels sitter jag och (försöker) plugga inför terminens sista tenta. Pluggandet borde kanske inte ta så mycket tid, men jag har under hela maj månad väntat på besked kring hur det blir med jobb i sommar och till hösten. Sådant tär på krafterna, och jag har haft svårt att koncentrera mig på studierna. Först blev jag av med ett jobb, därefter lyckades jag faktiskt skaffa mig ett nytt, mycket bättre jobb (i sverige!), som jag dessutom hoppas kunna försörja mig under resten av min studietid! Jag skrev på kontraktet igår, men hur mycket jobb det blir i sommar återstår att se.

Det var länge sedan jag skrev om musik här, så det tänkte jag göra idag. Modest Mouse, ett av mina absoluta favoritband, har släppt en ny singel och tillhörande video. Videon är ganska creepy, men låten är det minsann inget fel på!

Satellite Skin


Nu till mitt senaste musikfynd: Mumford & Sons. Mumford & Sons består av ett gäng britter som tröttnade på brittrocken och började lira något som bäst kan beskrivas som någon sorts indie-folk-bluegrass. Det är fruktansvärt bra!



Till sist tänkte jag bjuda på en animerad kortfilm som är fin, och en smula sorglig. En liten robot får liv, men begränsas av sin strömkabel. När han ser en fågel utanför fönstret lockas han av denna värld, som han inte kan nå.


Filmen blir kapad (cirka 1/3) i kanten här på bloggen. Klicka på filmen för att se hela direkt på youtube.

Trevlig helg!

1 kommentar:

Ola sa...

Bra drag i Mumford och söner. Mer fredagstips åt folket!