torsdag 24 april 2008

Kan man läsa sig ur en lässvaka?

Något är fel - min läslust verkar ha tagit semester. Det började redan med Jesus Son som trots sin ringa tjocklek tog tid att läsa ut. Jag tänkte att det kanske hade att göra med boken, men svackan har fortsatt in på nästa bok. Den bara ligger där, ensam och övergiven, och jag orkar inte plocka upp den utan zappar hellre på tv:n. Kanske beror det på att jag tentapluggar och sitter med näsan i böckerna dag efter dag just nu. Försökte läsa mig ur svackan tidigare ikväll. Plöjde si sådär 50 sidor, men känner mig inte mer pepp på att läsa nu än tidigare. Jag antar att jag får vänta tills tentan är över och hoppas att läslusten återvänder från sin charter - solbränd och utvilad. Om den inte bestämmer sig för att stanna lite längre förståss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är också inne i en svacka nu. Har varit så trött och inte orkat läsa alls. Men så igår tvingade jag mig till att läsa och nu är boken utläst. Så jag hoppas på att jag har använt din metod och läst mig ur svackan :)