fredag 21 september 2007

Fredagslänkar

Jag beställde uppryckning förra fredagen och uppryckning tyckte jag ni fick! Här är helgens läsning:

Guardian har en lång och mycket intressant artikel om mordet på Janisezwski som jag tidigare refererat till. I artikeln intervjuas också Bala, mannen som dömts till 25 års fängelse för att ha mördat Janisezwski och sedan skrivit en bok om händelsen! Efter att ha läst artikeln vet jag fortfarande inte vad jag ska tro. Bevisen är starkare än vad jag föreställt mig, men mycket låter som indicier. Och framför allt, vem skulle skriva en bok om ett mord man begått men kommit undan med? Kan man vara så urbota korkad? Jag tror faktiskt inte det.

Mer Guardian, här en recension av Naomi Kleins nya bok The Shock Doctrine som utkommer på svenska redan i oktober (om man får tro Adlibris). Omdömet?

”There are very few books that really help us understand the present. The Shock Doctrine is one of those books.”

Videon till Menomenas Evil Bee är vacker samtidskommentar som ger uttrycket "arbeta som ett bi" en ny innebörd.

Fler länkar kan komma under fredagen.

Inga kommentarer: