onsdag 24 juni 2009

pocketpocketpocket - två år idag!

Idag, den 24 Juni, var det exakt två år sedan jag skrev mitt första inlägg här på pocketpocketpocket! Oj, vad tiden går. Rent bloggmässigt har det varit två roliga år - för det mesta. Bloggen har växt från att vara liten och oläst till att ha ganska många läsare och ett visst inflytande i bokbloggosfären - verkar det som. Den har också utvecklats från en renoldad pocketblogg till något jag gärna vill kalla en litteraturblogg, även om jag fortfarande läser huvudsakligen pocketböcker. Vissa förlag har uppmärksammat den och det är också roligt - för det mesta. Själva bloggandet har förändrat mitt läsasande på både gott och ont. Jag läser nästan bara skönlitterärt numera, och det är synd. Jag har också fått lite märkliga vanor då jag fått för mig att jag helst vill avsluta en bok då jag har tid att skriva recensionen (som jag till stora delar redan har i huvudet) direkt efter. Det ska jag försöka arbeta bort. Bloggen har också varit bra på så sätt att jag håller mig hyfsat uppdaterad kring nya böcker. Och inte minst, så har jag via bloggen hittat flera roliga bokbloggar jag ofta läser!

Men allt är inte alltid toppen. Bloggen tar en del tid i anspråk, och det kan vara jobbit att stressa upp sig över både inläggsfrekvens och läsarstatistik från Google Analytics. Numera tar jag det lugnare med sådant, men det finns där någonstans i bakhuvudet. Vid minst två tillfällen har jag funderat på att lägga ner bloggen. Ett tag funderade jag på att lägga ner på tvåårsdagen, dvs idag.

Jag hade ursprungligen planerat att ha en liten överraskning klar till idag, men det har jag inte hunnit med. Det kommer framöver.

Tack till alla som hängt med så här långt, och jag hoppas att ni fortsätter att läsa framöver!

Inga kommentarer: