onsdag 10 juni 2009

New York, here we come

Nu bär det snart iväg till New York. Första anhalten blir mina föräldrar, sedan bär det av på lördag morgon. Om tillfälle ges kommer jag att skriva någon rad, annars blir det stiltje en liten tid framöver. Förhoppningsvis återvänder jag med nya friska krafter.

Den stora frågan är vad jag ska läsa på planet? Jag har läst dryga 150 sidor i De nakna och de döda idag, men jag har konstaterat att det inte är någon vidare semesterbok. Jag orkar inte läsa en bok om död och krig när jag ska koppla av. Helt fel. Nu funderar jag på att ge Fågeln som vrider upp världen en chans istället.

Om du har något New York-tips får du gärna skriva en kommentar.



Håll fortet tills jag återkommer!

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Hej
Du gillar ju sådana här romaner som spänner över flera generationer som Middlesex o sånt. Du borde läsa Vad jag älskade av Hustvedt. Nu har jag bara läst 150 sidor, men den är jättebra!

Magnus Axelsson sa...

"Vad jag älskade" är en bra roman, men jag skulle inte vilja säga att den egentligen hör till den kategori du pratar om.

Men, Mårten, testa "A Fraction of the Whole" av Steve Toltz - grymt bra!

Mårten sa...

Rebecca: Du har tipsat mig tidigare, eller hur? Tror det är på tiden att jag tar till mig ett av dina tips. Har sneglat på Hustvedt, men jag är lite tveksam.

Magnus: Den boken har jag på min "vill-läsa-lista" :)