söndag 24 juni 2007

Som om att det verkligen behövdes ytterligare en blogg!

En ny blogg är född, den hundrade miljonte i ordningen. Håller som bäst på att snickra ihop sidan som jag vill ha dem. Tur man byggde hemsidor på gymnasiet!

Två ting: 1) Mitt tilltänkta namn 'Pockethyllan' är upptaget! Tydligen finns det ett företag som kränger pocketböcker på Åland som hann före. Måste tänka om. 2) Det finns minst en pocketblogg på svenska. Karin på Pocketbloggen bloggar sedan 2006 om pocketböcker. Så här i efterhand fattar jag inte hur jag kunde tro att jag var först iden att blogga om pocketböcker! Hur kunde jag vara så naiv? Även om jag inte var först så tror jag att min blogg kan tillföra något. Jag observerade till exempel att min och Pocketbloggens litterära smak skiljer sig avsevärt. Det är bra. Sedan har jag ett par intressanta grepp jag vill pröva. Frågan är bara hur många av mina briljanta idéer någon annan redan kläckt? Det återstår att se.

Inga kommentarer: