onsdag 12 december 2007

Vad har Dave Eggers, Chuck Palahniuk och Harrison Ford gemensamt?

Svar: alla är de bioaktuella under 2008. Den senaste veckan har det poppat upp en del stillbilder från kommande filmer som jag gärna vill dela med mig av. Först ut är Spike Jonze och Dave Eggers filmatisering av Where wild things are. Bilden är riktigt stämningsfull tycker jag. Värt att notera är att Where wild things are är en barnbok, men förhandsrapporter skvallrar om att filmen är “Not for children.” Stackars barn, lyckliga oss!


På tal om filmatiseringar, Chuck Palahniuks (han som skrev Fight Club ni minns) Choke kommer att dyka upp på vita duken under 2008. Regisserar gör en för mig helt okänd herre: Clark Gregg. Palahniuk har många fans, inte minst här i Sverige, och jag antar att succén i det närmaste är given. Här är första bilden från Choke.


Slutligen, den här mannen kräver knappast någon längre introduktion: Dr. Jones. Nya filmen heter Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull och vill ni veta mer om handlingen kan ni läsa här.

Inga kommentarer: