söndag 15 juli 2007

Pocketnytt augusti

Det känns som att sommaren precis har börjat, och så sitter jag här och skriver om pocketnytt augusti! Det känns tungt. Augusti månad symboliserar alltings retträtt till vardagslunken. Skola, jobb, väder… you name it!

Först ut med sina augustinyheter är, som vanligt, Månpocket. En bok väckte mitt intresse: Ännu en jävla natt i suck city av Nick Flynn. Flynn har tidigare utgivit ett par diktsamlingar, och dejtar tydligen Lili Taylor som spelade Lisa Kimmer Fisher i Sex feet under! Här finner du tre exempel på hans prisvinnande diktande! Ännu en jävla natt i suck city är Flynns kritkerrosade prosadebut. Det är en självbiografisk roman som tydligen gör upp med hans tvivelaktige fader.

”Nick Flynn låter oss möta en dålig far som svek alla i sin omgivning. Jonathan Flynn struntade blankt i hustru och barn och lämnade dem vind för våg och gav sig ut för att förverkliga sina drömmar. Han valde väg, och den ledde honom i fängelse och till en tillvaro som fyllbult och uteliggare.”

Det låter bra, visst gör det?

Uppdatering: Jag blev tyvärr inte särdeles upphetsad över Panpocket och Bonnierpockets augustinyheter, så jag lämnar dem därhän. (Rätta mig gärna om jag har fel!) Nu återstår att se vad W&W har att bjuda på.

Inga kommentarer: