tisdag 31 juli 2007

Böcker väger tungt!

Imorgon ska jag flytta ifrån den gudsförgätna studentkorridor där jag för nuvarande bor. Min nya bostad blir en studentlägenhet dryga 7 stenkast härifrån. Det blir min femte bostad på lika många år! Jag håller som bäst på att packar ner mina prylar, som mest består av böcker, i olika kartonger och papperspåsar jag lånat ihop. Det blir allt mer uppenbart för mig att bokens enda egentliga nackdel är dess vikt. (Den dramatiska viktreduceringen är nog det enda argumentet för litteratur i elektroniskt format). Flytten kommer att företas med hjälp av kundvagnar, det blir min andra kundvagnsflytt på raken! Funkar utmärkt korta sträckor!

Mellan varven läser jag Tills jag finner dig, som jag tagit itu med. Tagit itu är verkligen en nyckelfras. Boken är dryga 800 sidor lång och texten är pyttemalisk!

Dagens lyckopiller: den nya Futurama-trailern som visades vid årets Comic-con. Enjoy!

Inga kommentarer: