fredag 16 januari 2009

Läsarundersökning: Är det för mycket musikinlägg här?

Sedan jag startade den här bloggen har den utvecklats till något annat än jag ursprungligen tänkt. Det som började som en utpräglad pocketblogg är numera en allmän litteraturblogg med snedvridning åt "utländska författare." Från början hade jag heller inte tänkt att posta musikrelaterade inlägg, något som blivit vanligare med tiden.

På sistone har jag funderat en del på vad ni läsare egentligen tycker om mina musikposter. För trots allt så är det här en litteraturblogg i första hand. Är det rent av så att en majoritet av er "står ut" med musikposterna, eller är det tvärt om: finns det rent av dem av er som föredrar musikinläggen framför litteraturinläggen? Det här vill jag gärna ta reda på och därför har jag postat en läsarundersökning jag hoppas att ni orkar delta i. Ni hittar den i menyn uppe till höger.

Uppdatering:

Här är svarsalternativen:

Nja. Musikinläggen funkar, men litteraturinläggen intresserar mig mest. (38%)
Ja! Jag vill bara ha litteraturinlägg. (23%)
Nej. Jag tycker om både litteratur- och musikinlägg. (38%)
Nejnejnej! Jag vill bara ha musikinlägg. (0%)
Nej. Litteraturinläggen funkar, men musikinläggen intresserar mig mest. (0%)
Annan åsikt (lämna en kommentar). (0%)

Vad innebär då det här för framtiden? Kort sagt: ingenting. Jag har aldrig haft för avsikt att sluta med musikinläggen, jag ville bara kolla så att inte majoriteten av er avskydde dem, då hade jag kanske tvingats tänka om. Till er som bara vill ha litteraturinlägg: jag ber er att se mellan fingrarna på mina enstaka musikrelaterade yttringar.

Inga kommentarer: