torsdag 20 november 2008

Des-Illusionisten

Jag har lite skralt i kassan just nu och därför plockade jag upp en bok som stått oläst i min bokhylla ett par år: John Fowles Illusionisten. Jag har förstått att många tycker mycket om den här boken, men dryga 200 sidor in kan jag inte begripa varför. Den är sådär småpräktig och skrytsamt akademisk, på ett sätt jag avskyr när böcker är. Bäst är skildringarna av medelhavsklimatet, de är värmande i höstrusket. Tillhör du skaran som tycker mycket om Illusionisten får du gärna motivera varför jag ska fortsätta läsa...

Uppdatering: Intressant kommentar från Martina: Den kommentaren har jag hört från lika många som älskar den!

1 kommentar:

Mart sa...

Den kommentaren har jag hört från lika många som älskar den! jag har inte läst den, men måste prova såklart.