onsdag 2 juli 2008

Fördjupade studier i katastrofomslag del 2

Nu har jag inte tjatat om omslag på en hel månad, så nu kan jag bara inte hålla mig längre. Efter att njutit av Shteyngarts Den ryske debutantens handbok kollade jag upp när hans andra roman, Absurdistan, ges ut i pocket. Svaret på den frågan har jag glömt, för jag överumplades fullständigt av att den kritikerrosade romanen pryts med ett av de fulaste omslag jag någonsin har sett! Behold:


Vilket hjärnsläpp! Vad tänkte de på? Det ser ju ut som något en 3-åring knåpat ihop i Photoshop! Sydsvenskans recenent kallar det "en mindre skandal", vilket man minst sagt kan säga.

Om Natur och Kultur (de har verkligen inte kläm på det här med omslag!) vill sälja fler en tre exemplar av pocketutgåvan föreslår jag ett byte. Varför inte använda sig av omslaget till den Engelska utgåvan som är riktigt najs.


Även om NoK får ordning på det här tänker jag köpa en Engelsk utgåva. Shteyngart gör sig säkert ännu bättre på originalspråk.

1 kommentar:

Bokbabbel sa...

Huuuu! Min middag vänder sig i magen!!!