onsdag 17 februari 2010

Now what?


Norstedts har bestämt sig för att det är en bra ide att skicka mig hela sin pocketutgivning. Jag bad dem vara lite restriktiva och sålla, men så verkar icke ha skett. Jag hämtade nyss ut ett paket innehållande titlarna ovan, och frågan som uppenbarar sig i mitt huvud är "now what?" Visst är det trevligt att få böcker, men att få fem stycken varav en möjligen kan vara av intresse är nästan jobbigt. Vad göra? Jag har följande förslag:

1) En tävling, vinnaren får allt, eller får välja
2) Jag skickar en bok till dig som är intresserad av en titel. Motprestationen blir en gästrecension (samt fraktkostnad)
3) Erikshjälpen får fem böcker

Vad tycker ni? Fler förslag?


Min lästlust är fortfarande som bortblåst. Borta med vinden. Puts väck. Gone.

6 kommentarer:

Paperback Lover sa...

Och jag som blev jätteglad för samma paket, även om jag nog inte kommer att läsa alla.

jag hade också vissa önskningar som de väl inte direkt hörsammade.

Mårten sa...

Vad tilltalar dig av detta? Jag är nyfiken. Laretei kan jag och A. tänka oss. Resten? Behöver vi mer Maffia, nej tack. Chiclit? Nej, tack. Jag gillar historia, men den här verkar superfånig. Och sen har vi Moore.. känns som att det finns angelägnare biografier.

Paperback Lover sa...

Tja, man kan ju tycka att det är ett väldigt splittrat bokpaket, men jag gissar att om nu Norstedts skickat detta till många så är det åtminstone nån som ska passa.

Roger Moores bok är jag nyfiken på, den kan vara hur rolig och hur tråkig som helst. Chic lit läser jag och även om det är en för mig okänd författare behöver det ju inte vara dåligt.
Lareteis bok är nog fin och de resterande två tilltalar nog någon i min omedelbara närhet.

Men har man inte läslust behöver man ju nåt spektakulärt, då duger inte nåt man inte specifikt efterfrågat, det håller jag med om.

Mårten sa...

Undrar hur många som fått det?

Min läslust har nog inte påverkat mitt omdöme i detta fall, tycker att det var rätt mainsteam-dåliga titlar oavsett.

Paperback Lover sa...

Ja, det kan man ju undra :-)

Vad ska få din läslust tillbaka då?

daysyez sa...

i9n45g3f33 d3w39f6p38 j5p85f2g13 j3b17m6b11 d9h13c8h50 m9c16f2a36