måndag 28 januari 2008

Kellerman får sin film till sist


DN publicerar idag den första bilden från filmatiseringen av Martin Kellermans Rocky. Trogna Rocky-läsare vet att det varit tal om en film länge, men nu verkar det som att filmen får premiär under 2009. Tyvärr är mina förväntningar låga. Rocky hade sin peak för många år sedan. Det vet både fansen och Kellerman själv, och därför tror jag att filmen kommer baseras på de tidiga albumen som allmänt anses vara de bästa. Problemet med den lösningen är naturligtvis att vi kommer att känna igen mycket, kanske för mycket. Sedan är jag inte säker på att jag vill se en 3D-animerad Rocky, och vem ska göra rösterna? Robert Gustavson? Nej, tack. Trots dessa invändnigar tror jag att "Rocky the movie" blir en publiksuccse, i alla fall i storstäderna (alla tre). Hur det går på landsbygden där älgen Helge äter Rocky till frukost återstår att se... Vad tror ni: flipp eller flopp?

1 kommentar:

Anonym sa...

Rocky på DVD!

Nu går Rocky från hyllade tidningar och böcker till TV! DVD:n kommer att innehålla 13 stycken 2 minuters-filmer samt mängder av unikt material! Release 19 november..