fredag 8 augusti 2008

Första bilderna från filmatiseringen av The Road

Idag har de första bilderna från John Hillcoats filmatisering av Cormac McCarthys The Road (läs min recension här) dykt upp på internätet. Viggo Mortensen spelar pappan, Charlize Theron mamman, och en okänd unge sonen.

Så, vad tror ni? Personligen tror jag inte att man kommer att lyckas fånga McCarthys ödesdigra stämning. The Road ska läsas, inte ses. Det är ett typexempel på en bok där den egna fantasin förmodligen är läskigare och sätter djupare avtryck än rörliga bilder. Jag tänker avstå från att se den. Här är bilderna i alla fall.





2 kommentarer:

Olivia sa...

Även om filmen blir misslyckad, ska det bli kul att se den. Men av bilderna att döma verkar den lite för ljus.

Spectatia sa...

Åh, snälla! Det var precis så här det såg ut (i mitt huvud) när jag läste den ju! Jag tror filmen kan bli hur bra som helst, men det känns lite tuffare att SE eländet än att läsa om det...