fredag 18 april 2008

NOK har koll, om inte på omslag så i alla fall i bloggosfären

Mitt föregående inlägg har tydligen nått NOK (Natur & Kultur) som skriver på sin nya pocketblogg (...?) "Intressant! Sällan vi får sådana reaktioner på ett omslag som Pessls. De flesta älskar det, andra är mer tveksamma och tycker det amerikanska är överlägset." "Sällan"? Att döma av kommentarerna på föregående inlägg så verkar folk övervägande tycka det är fult! Eller för att citera Spectatia: "Usch!" Dessutom, och det här anser jag vara ett problem, så har omslaget (enligt mina källor) absolut ingen anknytning till boken. Hur man kan sätta att närmast "Chick Lit"-liknande omslag på en hyllad roman begriper jag inte. Eller jo, det gör jag, men det är - i brist på ett bättre ord - puckat! Skärpning NOK!

Inga kommentarer: